KrF graver egen grav

KrF graver egen grav

Inger Lise Hansen, KrFs frimodige og storsinnede menneske, vil neppe overleve de ekstreme fundamentalistiske mørke konservative kreftene i partiet. De samme kreftene som graver partiet langt ned i hengemyra.




Lest : 946 ganger      Abonner på nyhetsfeed!  RSS    Tips venn Tips venn     Skriv ut Skriv ut                       DEL:  Legg til NettbyNettby   Legg til FacebookFacebook   Legg til GoogleGoogle
Twitter |   Kort URL: http://bit.ly/cSguNV  |  Origo 

closeDenne artikkelen ble publisert for 5 months 26 days siden. Følgelig kan artikkelens innhold være utdatert og ikke lengre relevant for saken. Alle artikler har datostempel nederst. Vettavisen er ikke ansvarlig for eventuelle misforståelser.

Krfs vakre nestleder Inger Lise Hansen er en stor trussel mot alle som slett ikke kan fordra KrF. Ganske enkelt fordi at hvis hennes visjoner hadde blitt førende KrF-politikk, ville KrF ha blitt et betydelig større parti og ganske sikkert snart fått mye makt. Derfor er det fint at de milddelalderske navlebeskuende mørkemennene fortsatt leker kaptein på KrF-skuta. Skuta som med masse medvind har stø kurs mot de skarpeste skjærene som finnes. Flere sentrale tillitsvalgte sier ifølge TV2 at KrFs landsmøte neste år må ta opp temaet hvorvidt Høybråten skal skiftes ut.

Oppdatert 18.02.2009: Nå har meningsmålingene samlet seg i bånn, KrF er faktisk UNDER sperregrensen, skriver VG og Vårt Land. Men Høybråten går nok ikke, det kan jo ikke være verken han eller mørkefølget hans som har ført KrF vekk fra den politiske agenda!? Eller…?

For folk flest, og det er dessverre også der KrF er nødt til å finne velgerne sine, fremstår KrF som en vond dunst fra middelalderen. Det kan virke som om dagens ledelse har iført seg de mørkeste kjortlene og tatt frem Heksehammeren og lansene fra korstogsridderne. De vil innkapsle, forsegle og spikre igjen kista på KrF-lokket. Hvis det ikke finnes like mange tungsinnede og erkekonservative ultrakristne velgere der ute som de ønsker, ja da får heller begravelsen finne sted i stillhet. Som det heter seg i disse dager.

Nå er det til og med flere relativt sentrale KrFere som truer med å trekke seg på grunn av de frimodige ytringene til Hansen. For folk flest er hennes utsagn opplagte selvfølgeligheter. Varaordfører Aud Kvalbein i Oslo KrF ber Linda Austnes og alle andre som vurderer å melde seg ut av KrF på grunn av den diskusjonen som Inger Lise Hansen har satt i gang, om ikke å melde seg ut. Hun mener at KrFs grasrot representerer det motsatte syn av Hansen, skriver Nationen.
Mon det? I så fall er denne grasrota i sterk forvitring. Ganske enkelt fordi en slik middelaldersk og fordømmende kjønnsmessig apartheidpolitikk og blinde motstand mot det samfunnet vi faktisk lever i overhodet ikke er liv laga. En slik samfunnside forsvant rundt den industrielle revolusjon.

Dagfinn Høybråten har utrettet en spesiell bragd som politiker: Han tvang røyekeloven på folket, og har med det åpenbart reddet svært mange liv, både eksisterende og kommende. All heder for det! Men hans øvrige bragder, som stort sett har gått på å forfekte en mørk verdikonservatisme bygd på religiøse forestillinger fra en annen tid, har ikke gjort annet enn å besgle KrFs skjebne. De er blitt en REN ANAKRONISME.


KrF må vedkjenne seg følgende sannheter:

1. Formynderstaten har gått av moten.
2. Barnehagebehovet er uutømmelig. Kontantstøtte trengs ikke.
3. Selv om det ikke er polutsalg i kommunen, drikker folk. Derfor må det være utsalg i alle kommuner for fremdeles å ha en viss kontroll over folkets alkoholkonsum.
4. Kirkene er så og si tomme alle dager. Kirkegjengere er de som snart uansett skal i evig horisontal stilling.
5. Teokratier og ekstreme fundamentalistiske religiøse regimer har virkelig gått av moten.
6. Homofile og lesbiske er mennesker med akkurat de samme rettighetene som alle andre mennesker. Legning er legning, ferdig med det.
7. En meget stor majoritet av verdens befolkning ser mildt sagt med ublide øyne på Israels apartheid-regime og deres gjentatte og uendelige brudd på menneskerettighetene, folkeretten og FNs resolusjoner. Israel har ikke blankofullmakt til å gjøre som det Hitler gjorde mot jødene. Og det vekker ikke spesielt stor sympati når en regjering sender leiemordere til andre land, som f.eks til Norge.
8. Religiøs indoktrinering av barn anses som hjernevaskelse og en forbrytelse blant det store flertallet av tenkende mennesker.
9. Helvete har gått av moten.
10. Norge vil (heldigvis) aldri bli så hjernetomt som bibelbeltet i USA.

Mye tyder på at KrFs leder nekter å innse hvilken sump partiet sitter i. Det hjelper ikke å ha en hjerteformet logo rundt et partisymbol som offentlig fremstår som segregerings- og fordømmelsespartiet. KrF vil, hvis det fortsetter med middelalderpolitikken sin, med stor sikkerhet aldri mer kunne sette sine engleføtter i regjeringskontorene.

Stem:
 

 

Mulig relatert :

1 Star2 Stars (+17 rangering, 9 stemmer)
Loading ... Loading ...

This website uses IntenseDebate comments, but they are not currently loaded because either your browser doesn't support JavaScript, or they didn't load fast enough.

24 kommentarer til “KrF graver egen grav”

  1. den 03 feb 2010 kl 23:08burnie

    lille speil på veggen der..hvem er penest på bildet der…?

  2. den 16 feb 2010 kl 17:07h.årny

    hvorfor er bildet kutta slik…med boobs er dette nesten en tier!

  3. den 17 feb 2010 kl 18:01Frode L

    De graver sin egen grav, og jeg anbefaler alle til å hjelpe dem.
    Jeg sluttet å ha fantasivenner som lite barn, og ser ikke noen som helst grunn til at noen som forsatt har det, skal sitte med makt i dette landet.

  4. den 18 feb 2010 kl 09:43Thomas Nilsen

    Veldig bra blogg det her, en av de beste jeg har lest i Norge. Stå på videre "redax"!

  5. den 18 feb 2010 kl 10:20Torkjell

    Hvis Krf endrer syn til det du beskriver vil de jo ikke lenger være et Kristelig Folke-parti men mer et Hedensk Homse-parti:-)

  6. den 18 feb 2010 kl 11:21Solstad

    Greit nok å harselere alt dere bare makter bare fordi du er fundamentalt uenig, men spørsmålet som melder seg etter og ha lest bloggen er følgende: Hvorfor ønsker dere at partiet skal snu om sin politikk i ILH retning???? Trenger vi enda et parti som stort sett mener det samme som de øvrige partiene????… Jeg trodde meningen med og ha flere partier var at de hadde ulike standpunkter. Nå har vi en partiflora der det snart ikke merkes noen forskjell i forhold til hvem som styrer. Meningen med demokrati er vel at ulike synspunkter skal komme frem og så stemmer vi på dem som vi er mest enig med

  7. den 18 feb 2010 kl 10:34Magne Hansen

    KrF har bidratt til at vi har fått 500 000 nye landsmenn siden 2000. Hvorav 15 personer stemmer på partiet.

    Grenen falt ned når man sagde den over.

  8. den 18 feb 2010 kl 10:50Johan Utenland

    Det kommer veldig snart til å oppstå en ny vekkelsesbølge her på berget….som en motvekt til Islam og fremmedkulturell invasjon.

    Finner KrF tilbake til høyresiden, der de hører hjemme, ser fremtiden lys ut. Lefler de mere med sosialistene blir det kroken på døra.

  9. den 18 feb 2010 kl 11:25Anti-fascist

    Du Johan uten land… mener du vekkelsesbølge av den typen som vi hadde mot slutten av 30-åra? Nasjonalsosialismens Parademarsjer?

  10. den 18 feb 2010 kl 11:25Rob Egil Onez

    .
    .
    .
    Sånn går det når man blander religion og politikk . . .
    .
    .
    .

  11. den 18 feb 2010 kl 12:53redax

    Poenget er at KrF forfekter en politikk som sikkert ville gjort det bra før opplysningstiden rev vekk selve fundamentet for religiøse dogme-regimer totalt uten rot i den konkrete og persiperbare virkelighet. Og det er tross alt innenfor denne virkeligheten vi alle lever og fungerer. Ikke innenfor dogmenes og demonenes verden. Norge vil aldri bli et teokrati verken for kristne eller for muslimer eller for teosofer…
    Stigmatiserende og ekskluderende “politikk” tok vi avstand fra etter 1945 og litt utpå 1970-tallet. Det er slutt på lobotomi og tvangs-sterilisering av De Andre.

  12. den 18 feb 2010 kl 12:42Arild

    Knakende godt sakt :D
    Om bloggeren Forsøker å stave seg sakte gjennom hele navnet til Krf (søk i wikipedia) så demrer det kansje hvem partiet er ymtet mot..?

  13. den 18 feb 2010 kl 13:30Solstad

    Religion har vært og vil for all fremtid være en veldig sentral del av de fleste menneskers liv og hverdag, enten redax tror det eller ei… Det er nok og nevne russland og kina av regimer som har prøvd og utrydde kristendommen, uten særlig hell… Til tross for iherdig innsats så blomstrer den kristne kirkei disse landene som aldri før… En liberal kirke som prøver og tekkes myndighetene sin gjøren og laden vil aldri overleve på sikt. Det europeiske kontinent er totalt i bakevja, forløpig, i forhold til det som skjer av levende kristendom på alle andre kontinent… Det er kun forkynnelsen av grunntanken i kristendommen som overlever over tid, den vil aldri dø ut…
    At du hevder at KrF forfekter en politikk som kun hadde gjort seg før opplysningstiden slo vitner bare om din store mangel på kunnskap om det du uttaler deg om, men deg om det… Tar partiet vare på sin sjel så vil det oxo vokse, selv om det på kort sikt kan tape velgere…

  14. den 18 feb 2010 kl 15:35redax

    Er det Levende Kristendom å blindt støtte Israels Apartheid-regime og deres snikmorder-virksomhet i utlandet, deriblant Norge? Er det Levende Kristendom å støtte et regime som daglig bryter menneskerettighetene, folkeretten og FNs resolusjoner?
    All tekoraters våte drømmer om religiøst lederskap har overhodet ingenting med den opplyste verdens regjeringsmetodikk eller politisk virksomhet å gjøre. Med mindre du da støtter regimer som Mullah-regimet i Iran?
    Teokrati tilhører middelalderen FØR opplysningstiden. Helvete har gått av moten – for alltid.

  15. den 18 feb 2010 kl 15:44Solstad

    Nå er der jo et mye mer nyansert syn på Israel enn du later til og tro. Jeg er en Israelsvenn og stolt av det, men i motsetning til deg så har jeg ingen problem med og se at en sak ALLTID to sider, men den regner jeg med at du ikke evner og se, slik du uttrykker deg. Når du sammenliger Israel med et aparteidregime, ala det som var i Sør-Afrika( regner med at det er det du mener) så forteller det alt om deg og det fortjener ingen kommentar…
    Ang. helvete, du er ganske uopplyst må jeg si… Forkynnelsen om Jesus Kristus, hans død og oppstandelse, forkynnelsen om himmel og helvete har vind i seiliene som aldri før. Men som jeg skrev, vekkelseskristendommen er på full fart oxo hit, men foreløpig så er europeere aller mest opptatt av sine materielle verdier, men i takt med den økende materielle levestandarden så øker den åndelige tomheten….
    I den grad du trodde helevete var gått av moten så kan du bare slappe helt av, det kommer den aldri til og gjøre. Gjør gjerne et forsøk om du vil.

  16. den 18 feb 2010 kl 17:25redax

    Du har helt rett i at det er noen forskjeller på apartheidregimet som var i sør-Afrika og det som er i Israel. I sør-Afrika ble ikke landområdene først okkupert, så utvidet okkupert i det uendelige, og deretter bombet i blinde etter å ha bygget en Berlinmur rundt de okkuperte områdene. Vann og elektrisitetstilførsel ble heller ikke stanset, og i sør-Afrika tillot de internasjonale hjelpeorganisasjoner å hjelpe uten å beskyte dem. Det var heller ingen havne- og luftblokade i sør-Afrika, og i sør-Afrika fikk de fargede lov til å bevege seg der de ville, stort sett uten å bli beskutt. Det er ikke tilfelle i Israel.

    At du er stolt av å være venn med et regime som sender mordere til andre land sier vel en del om deg som menneske. At du tror på at et menneske kan bli født ex-vitro 2000 år før prøverørsmetoden ble lansert, og at et menneske hvis legeme er dødt plutselig gjenoppstår – vel, det hører hjemme i fabelkategorien. Ikke engang hos Tolkien gjenoppstod døde mennesker. I Valhall, derimot, var dette en populær aktivitet for krigerne som falt i slag.

    Helvete har gått av moten, vær du sikker. Den åndelige tomheten du beskriver fylles opp av noe som heter humanisme og forstand. Vi fryder oss over vitenskapelige fremskritt som gjør alles hverdag mer spennende og mer forståelig. Den menneskelige hjerne er konstruert med en umettelig appetitt etter å forstå. Jo mere vi forstår, desto mindre overlater vi til fabelverdenen, og desto bedre er det for menneskehetens vel og fremme.

    Kunnskap gjør oss til bedre og mer ansvarlige mennesker. De som legger alt i hendene til fabler og eventyr har fraskrevet seg muligheten for påvirkning av samfunnet. Samfunnet er konkret. Virkeligheten er konkret. Eventyr er for underholdning.

    Alle må få tro og mene hva de vil, det skulle da bare mangle. Men eventyr og politikk er to vidt forskjellige sfærer.

  17. den 18 feb 2010 kl 17:48Solstad

    Ang aparteid:
    I Sør-Aafrika(SA) nektet det hvite mindretallet det svarte flertallet sør-afrikanere statsborgerskap og stemmerett. Det jødiske flertallet i staten Israel gir den arabiske minoriteten (ca. 20 prosent) fulle rettigheter som statsborgere, stemmerett og representanter i nasjonalforsamling og regjering.
    Sør-Afrikas første grunnlov slo fast at landet skal styres av et parlament med bare hvite representanter. Staten Israel har hatt full stemmerett for alle sine statsborgere helt fra opprettelsen i 1948
    Det hvite mindretallet gjorde alt for å forhindre de svarte i å engasjere seg politisk i organisasjoner og foreninger. Det arabiske mindretallet har organisasjonsfrihet og ytringsfrihet, til tross for at flere av dem åpent sympatiserer med Israels fiender.
    En landlov fra 1913 nektet svarte å eie jord. Det arabiske mindretallet i Israel kan fritt kjøpe og eie jord.

    Dette var bare litt, mer kan nevnes om du måtte ønske… Man må være ganske blind om man hevder at Israel er en aparteidstat.

  18. den 18 feb 2010 kl 19:15Solstad

    Har du noen gang spurt deg om hvorfor Israel følte behov for og sette opp muren/gjerdet… Du ville kanskje heller at palestinske selvmordsbombere forsatt skulle fått lov og fortsette sin virksomhet. Jeg minner om at selvmordsbombere kun har ett formål, drepe flest mulig SIVILE, de går sjelden eller aldri etter militære mål
    Har du noen gang satt deg inn i hvordan det er for isralere og leve i frykten for og bli sprengt i filler… Poenget er atter en gang at konflikten har to sider, ser du det?????

    Ditt håp om at den åndelige tomheten har blitt erstattet med fornuft og humanisme er, mildt sagt, tøvete og dum… Håper du kan forklare hvorfor det i dag er større søken etter og fylle det åndelige tomrommet… I mine øyne søker mange feil sted, men det er ikke poenget. Poenget er at folket søker som aldri før…. Fornuft og humanisme kan ALDRI erstatte vår åndelige lengsel. Den ligger i alle mennesker…. Vitenskapen gjør store fremskritt og bra er det, kunnskapen øker, i din verden så burde menneskets åndelige søken gå tisvarende ned, men det motsatte skjer redax, HVORFOR?????

  19. den 18 feb 2010 kl 21:06redax

    Israel og militære mål… du kan selv velge fritt fra de hundretalls av massakrene Israel har begått i Libanon, på Gaza og i Vestbredden. Massakrer av sivile. Den siste store massakren skjedde i fjor.
    Jeg velger å ikke si mer om Israel her, da risikerer jeg å få Mossad-agenter på døra. Det er nok å vise til Amnesty og FN. Den dagen Israel ikke lengre får automatisk penger og militærstøtte fra USA vil det vise seg om de spilte historiens kort siden 1947 riktig eller ikke. Med eller uten norsk tungtvann. Det er tvilsomt om de velger å atombombe seg selv.
    Når det gjelder åndelig tomhet: Det er din påstand at vi har en såpass eskalerende åndelig tomhet. Det er godt mulig det er noe i det, men en åndelig dimensjon har absolutt ikke noen verdens ting med politikk å gjøre. I Iran har det riktignok det, det er sant, men vi lever ikke i Iran. Åndelighet er personlig, på samme måten som rus er personlig. Rusmidler og politikk har heller ikke noe med hverandre å gjøre.
    Politikk er å forholde seg til virkeligheten. Virkeligheten består ikke av visjoner og hallusinasjoner, men av fysisk persiperbare handlingsrekkefølger, konsekvenser og resultater. Hvis en av forutsetningene her er at mennesket er unikt og at alle mennesker deler det samme genom, da er det ikke lengre rom for ekskludering, segregering og fordømmelse.
    Hvis virkeligheten er basert på tolkninger av tusenårige eventyr, vel, da er det en personlig sak og overhodet ikke politikk.

  20. den 18 feb 2010 kl 20:55Solstad

    Det var nå godt at du ikke kommentete det jeg skrev om dine anklager om at Israel er aparteidstat, for det falt på sin egen urimelighet, men det skjønte du nok, lønner seg og tenke seg om…
    Det forundret meg ikke at du ikke kommenterte muren/gjerde som har hindret mange selvmordsbombere og ta livet av seg selv og mange sivile.
    Du kan jo nevne en stat, hvis soldater flyr over gaza og deler ut flygeblader om det som skulle komme eller at de samme soldatene ringte rundt til befolkningen for og advare på forhånd. Dette for og skåne sivilbefolkningen… Når så Hamas skyver sine egne, kvinner og barn foran seg i krigen så synest du sikkert at det er helt greit?
    Du husker kanskje skolen som i følge FN og alle media ble bombet sønder og sammen av Israelerene, men som viste seg og ikke være bombet i det hele tatt…. Det gjelder og skaffe seg litt info utenom den ensidige pressen i Norge .. Det er på tide at snur litt på hodet ditt og ikke bare ser rett frem…

  21. den 18 feb 2010 kl 20:56Solstad

    Åndelighet, religion og politikk er veldig godt innvevd i hverandre, det har det alltid vært og slik kommer det til og forbli… Du har nok påtatt deg en uoverkommelig oppgave om du vil prøve og skille dem fra hverandre

    Ha en fin kveld

  22. den 19 feb 2010 kl 00:14redax

    Israel er og forblir en apartheidstat. Sionisme er synonymt med fascisme. Israel tror de kan gjøre akkurat hva de selv finner for godt, deriblant terrorbombe naboland og bevisst angripe FNs bygninger både på Vestbredden og i Libanon. FN har fordømt deres handlinger, likevel fortsetter Israel å gi blaffen i FNs resolusjoner, menneskerettighetene og folkeretten.
    Det er en ganske korttenkt handlemåte når hele konseptet Israel bygger på et FN-vedtak fra 1947. I dette stod det ingenting om at Israel skulle få bedrive en like stor urett på det palestinske folk som de selv ble utsatt for under Nazismens terrorregime. Men det er akkurat det de gjør, og det er ikke verden blind for. Bare åpne døra til bedehuset og ta en titt på hva den virkelige verden rundt mener. Så ser du det.

  23. den 19 feb 2010 kl 00:14redax

    I Iran er det det, ja. Men ikke i Norge. Og det kommer heller aldri til å skje.

  24. den 19 feb 2010 kl 10:41Solstad

    Israel er og forblir en apartheidstat. Sionisme er synonymt med fascisme???? Det blir dessverre komplett umulig og ta deg seriøst med slike utsagn. Når selv ikke faktadokumentasjon på forskjellene på Sør-Afrika og Israel, nevnt lenger oppe siger inn hos redax, da får du bare leve i din egen verden.
    Å få en fruktbar diskusjon med noen som har trekt nisselua langt nedover ører og øyne fører aldri noe godt med seg.
    Første bud om man ønsker og diskutere er og innse at temaet har to sider, selv det innser du ikke. Greit nok det…

    Bare for og nevne til slutt. Israel har tre ganger blitt angrepet av sine naboer/fiender. Du mener selvsagt at landet ikke skulle ha forsvart seg og at det var synd landet ikke ble slettet av kartet.

    Lykke til med et fordomsfullt liv:-)

Kommenter

  Tagger :