Blått og kvalmt

Blått og kvalmt

De er fanebærere for ekstrem liberalisme ikledd verdi- konservatisme. Ikledd mørkeblå prestekjortel er de republikanere i ånd. Og så full av dobbeltmoral at det er kvalmt.




Lest : 2 948 ganger      Abonner på nyhetsfeed!  RSS    Tips venn Tips venn     Skriv ut Skriv ut                       DEL:  Legg til NettbyNettby   Legg til FacebookFacebook   Legg til GoogleGoogle
Twitter |   Kort URL:   |  Origo 

closeDenne artikkelen ble publisert for 11 months 22 days siden. Følgelig kan artikkelens innhold være utdatert og ikke lengre relevant for saken. Alle artikler har datostempel nederst. Vettavisen er ikke ansvarlig for eventuelle misforståelser.

FrPs Siv Jensen er frekk og freidig i all sin ordbruk, og er uten tvil en dyktig leder for FrP. Det er vanskelig å målbinde en slik sprutende kruttønne. Hver gang hun ikke får det som hun vil er hun ”fryktelig skuffet” og ”sjokkert”. Hun, og resten av FrP er nesegruse beundrere av republikanerne i USA og svelger alt som kommer fra deres side med hud og hår.

Opprinnelig var FrP, eller Anders Langes Parti, et protestparti mot høye skatter og avgifter. Det var en politisk bevegelse mot detaljkontroll og for økt liberalisering.

Mot slutten av Carl I. Hagens regjeringstid i FrP ble partiet mer og mer utilslørt mørkebrunt i sjatteringene. Carl Ivars gjentatte angrep på små grupper i Norge, som alenemødre, nordlendinger, arbeidsledige etc. var egentlig som politiske peanøtter å regne mot de fraksjonene i partiet som like gjerne kunne vandret gatelangs under Vigrids faner.


Riktignok fikk Carl I. fjernet de verste fanebærerne, men grumset farger fortsatt partiet. Spesielt etter Carl I.s tilnærming til de ekstremt høyreorienterte kristne og jødiske miljøene i Norge. Akkurat på samme måte som hykleren og løgneren George Bush frembød stjert og vaselin til de mest ekstreme kvasireligiøse miljøene i USA, da disse utgjør en stor velgergruppe.

Bedre ble det ikke i Norge når Siv Jensen dro til Israel for å beskue ”Palestinske ødeleggelser” uten i det hele tatt å ha en kritisk tanke om det landet hun besøkte. Hun har videreført den brunblå ekstremreligiøse tilnærmingen. Og enhver mulighet som frembys brukes aktivt for å spille på deres egenproduserte populistiske frykt om at alle i Norge som ikke ser ut som Ola og Kari er potensielle terrorister og snyltere. Underforstått: med en annen religion. Gud forby. FrPs andre partibok blir mer og mer lik en ekstrem fundamentalistisk bibel. Hvor det moralske og religiøst tunge skal veie høyere enn liberalistiske verdier.

Da er det litt morsomt å lese dagens VG. FrPs stortingsrepresentant Solveig Horne vil fjerne forbudet mot kjøp av seksuelle tjenester. KrF avfeier forslaget som useriøst.

Hun mener loven har ført de prostituerte tilbake til gatene og at de bare har fått det verre. Hun mener at loven utelukkende er et symbol. Andre vil si at loven er et signal. Et signal mot utbytting og menneskehandel.

FrP vil som kjent privatisere helsevesenet. De ser for seg et system som i USA hvor du er nødt til å tegne en dyr helseforsikring for å kunne gå god medisinsk oppfølging. Altså, et system som favoriserer de rike langt mer enn i dag.

Nå kjemper derimot den tenkende presidenten, Barack Obama, for å revolusjonere det ikke-fungerende helsetilbudet i USA. Obama vil at alle skal kunne få medisinsk behandling. Det faller naturligvis republikanerne tungt for hjertet. Deres tidligere ekstremt religiøse og ekstremt våpenglade ex-visepresidentkandidat, famøse Sarah Palin, betegner Obamas reformplaner som onde.

For republikanere er det ondt å gi like rettigheter til alle borgere, uavhengig av formue. Det har det alltid vært. Slik er det for ekstrem-liberalere, blant annet FrP. Deres påtatte motstand mot skatter, avgifter og offentlig eierskap skyldes utelukkende at de vil gjøre offentlig sektor minst mulig og overlate mest mulig til private. Det er derfor FrP får millioner i støtte av de rikeste.

På denne måten får en et samfunn som ekskluderer de som ikke er rike nok. Det er blått og kvalmt.
Statsminister Jens Stoltenberg synes de rike burde vært mer takknemlig.

Det er jo noen som har gjort de rike rike.

For å vinne frem i denne kampen brukes alle populistiske virkemidler. Vrede kanaliseres mot små grupper for å vinne velgere. Når taket er nådd finner en en annen marginal gruppe og vinner denne gruppens antipatier.

Riktig perverst blir det først når populismen brukes mot de ekstremt religiøse gruppene. Fundamentalistene. Deres avdeling inngår da til slutt i en samlet blå arme av velgere. Hver avdeling har en eller flere grupper de er sinte på. Som side ved side og hånd i hånd skal legge alt og alle ut på anbud. Men er grilldressmannen med rød spritnese og sverd på veggen den samme som tilbringer hele sommeren på religiøs leir for å havne i guddommelig ekstase? Som bannlyser fri abort? Vil denne sammensatte armeen kunne vandre bak det samme FrP-banner? Vil de ulike fraksjonene i denne armeen vedkjennes hverandre? Er ledelsen klar over sammensetningen av armeen sin? Bryr de seg i det hele tatt om den komplekse dobbeltmoralismen?

FrPs velgere kan åpenbart ikke ha den største logiske sansen. For kjernen i FrPs politikk, ren markedsliberalisme, har vist seg som totalt fallitt. Finanskrisen er utelukkende forårsaket av at markedets usynlige hånd er blind. Ren liberalisme fungerer rett og slett ikke i praksis. Det er derfor den private banknæringen er blitt så til de grader offentlig hjulpet. Men ser FrPs velgere det? Nei.
Det er blått og kvalmt.

 

 
1 Star2 Stars (+31 rangering, 18 stemmer)
Loading ... Loading ...

This website uses IntenseDebate comments, but they are not currently loaded because either your browser doesn't support JavaScript, or they didn't load fast enough.

76 kommentarer til “Blått og kvalmt”

  1. den 08 aug 2009 kl 11:24Mamma Mia

    Egentlig for dumt til å kommentere og fullt av feil. Les FRPs program og skriv om noe du har greie på neste gang.

  2. den 08 aug 2009 kl 11:32Tamiflu

    Rødt oppgulp.! Andre meninger enn det sosialistiske, les kommunistiske blir noen kvalme av. Avvikende politiske meninger skal vi ikke ha i et sosialistisk såkallt demokrati, det blir men kvalm av og mobbet for.

  3. den 08 aug 2009 kl 12:34redax

    Vennligst påpek og dokumenter feilene.

  4. den 08 aug 2009 kl 11:42Ådne

    Du er en idiot. Rød og kvalm.

  5. den 08 aug 2009 kl 11:43Grenseløs

    Jeg synes det er en god oppsummering av et skakkjørt system og de folkene som støtter det. Det er alltid like latterlig når liberalister og kapitalister fremstiller seg selv som alternativer til dagens samfunn. Liberalisme og kapitalisme dominerer samfunnet.

  6. den 08 aug 2009 kl 11:54Mamma Mia

    For å ta et eksempel. I FRPs modell for privat et privat helsetilbud trenger du ikke å tegne dyre forsikringer, det vil bli finansiert av det offentlige. Det er slik det fungerer i dag at de rike kjøper seg ut av helsekøen. Hvis du ikke er venn av helseministeren da!

  7. den 08 aug 2009 kl 12:12Tonje Håvak

    Helt fantastisk innlegg! Er helt enig i at Frp ikke er ønskelig å ha i regjering. Har skrevet et innlegg i dag jeg også som har irritert på seg en hel haug med folk. Dog er det lite av kommentarer fra de som er enige. Kanskje det bare er Frpere som leser dagbladet?

  8. den 08 aug 2009 kl 12:36Terej

    Jeg støtter FRP fullt ut. Jeg tror det finnes folk i Norge som er smarte nok til å gå på do uten tilsyn. Selv er ikke ikke kristen, ikke på langt nær, ser ut som du tror vi er religiøse fanatikere hele gjengen.

  9. den 08 aug 2009 kl 12:37T J

    Er dere i Frp klare til å støtte de som er fattige når og hvis dere får klora dere til makta.Kan dere spørre Rimihage n om han vil sponse meg med en Rolls+sjåfør,Hvem Ådne stemmer på er tydelig det merkes på et kort og konsist innlegg.spør forresten aldri en frepper om partiprogrammet da får du ikke et utfyllende svar men en saftig skyllebøtte, noe ala.kommunistsosialistmuslimelskendesharialanssvikerfaen.Ja Tonje H det er stortsett freppere som leser DB samt VG ingen seriøse aviser vil vel la seg bruke som en utslagsvask for rasistiske yttringer av ymse slag.Mvh T J

  10. den 08 aug 2009 kl 12:44The swe scream

    Helt un derbart skrivet!!! Jag är helt enig i allt och som en blivande pappa till mitt førsta barna som førøvrikt är Norsk statsborger så är jag oroad øver att gäng #### som FRP kan komma till makten..

    Keep it up..

    The swe scream

  11. den 08 aug 2009 kl 12:51hehe

    Search Siv Jensen Bilderberg group / watch Obama deception you find all info at http://www.sharkern.wordpress. com

  12. den 08 aug 2009 kl 13:00Undrende

    Har de rød grønne gitt deg Rolls med sjåfør????
    Eller har de gitt deg mere kriminalitet???? Det siste er vel mere korrekt.
    Hvis du ikke har fått med deg at innvandrere med kriminelle tendenser og handlinger, mens de venter på asylsaken sin, så er det vel fordi du synes det er flott og enkelt. Kansje du synes det er enkelt og muligens ok å bli tilbudt narko over alt…. Kansje du bruker det også. Ditt innlegg virker som du er et såkalt offer for fristelsen.

  13. den 08 aug 2009 kl 13:10skeptisk

    vel vel.. det blir noe usakelig dette.. om man summerer opp er vel ingen partier perfekte, men det er vel snart på tide at man kritiserer FRP på en mindre "skittkastende" måte…

    For min egen del tror jeg at valget om å stemme på FRP hos mange bunner ut i alle skuffelsene gang på gang fra de andre partiene som har fått styre…

    Det edr ingenting i veien med å la FRP prøve seg.. kan jo til og med hende ting blir bedre enn hva det er med de som har makta nå…

  14. den 08 aug 2009 kl 14:19redax

    Nei, ingen partier er perfekte. Å slippe FrP til i regjeringskontorene vil påføre Norge så store nasjonale, internasjonale og økonomiske katastrofer at det vil ta flere tiår å rette opp igjen. Hvis FrPs program da blir gjeldende politikk. Men hvis FrP er nødt til å regjere etter realpolitiske normer, altså ut fra virkeligheten, vil velgerne merke mindre av skadene. Den som da blir mest skadet, er FrP. Det er som kjent lett å skrike høyt når du ikke får det som du vil og heller ikke kan bestemme. Det er verre å fortsette høytskrikingen når du kan få det som du vil.

  15. den 08 aug 2009 kl 14:20redax

    EU-utvidelsen østover har gitt oss flere vinningskriminelle. Det har ingenting med regjeringen å gjøre.

  16. den 08 aug 2009 kl 13:21redax

    Nei, dere er ikke religiøse fanatikere hele gjengen. Det holder lenge at sjefen deres er det.

  17. den 08 aug 2009 kl 13:22redax

    Takk, det tar jeg som en hedersbevisning!

  18. den 08 aug 2009 kl 13:26Steffan J.

    FrP "ønsker å overføre finansieringsansvaret for helsetjenester til staten, slik at man får samlet Norge til ett helserike". Dette står på hjemmesidene til FrP. Er det kjempeforferdelig? Er det ikke bare rett og rimelig?

    Videre står det at de "ønsker likestilling av private og offentlige tilbydere av helsetjenester, og dermed la pasienten selv velge fritt mellom de ulike tilbudene". For det hadde vel vært skikkelig ille hvis vi faktisk kunne fått NED helsekøene her i landet, eller hva?

    Det står også at de ønsker å "justere ned egenandelstak 1 til 1500 kroner, fremfor en økning til 1780 kroner slik regjeringen har gjennomført".

    Du bør lese partiprogrammet før du begynner å lange ut mot noe du ikke har peiling på .. Bloggen din inneholder full av faktafeil, og jeg merker at du er en SV`er eller Rødt-tilhenger.

  19. den 08 aug 2009 kl 13:38Steffan J.

    dette må du utdype .. hvilke nasjonale katastrofer vil skje? hvilke internasjonale katastrofer vil skje? og ikke minst, hvilke økonomiske katastrofer vil skje? Det er tydlig at du er en person som påstår ting, uten å dokumentere det .. hvis du kan dokumentere det ..

  20. den 08 aug 2009 kl 13:43gregor

    haha, det latterligste eventyret jeg har lest….flott med folk som deg som lar fantasien løpe løpsk for å få litt oppmerksomhet,,,synes synd på slike som deg,

  21. den 08 aug 2009 kl 13:57Anders

    Yikes, dette var latterlig. Så de som stemmer FRP må da være dumme bjellesauer, lettlurte, kristenfanatikere eller nynazister? Det er jo en ganske ekstrem forenkling, og det er synd at venstresiden gjerne tyr til slike midler. De skyter seg også seg selv i foten ved å fremstå som såpass hovne og selvgode, derfor sørger jeg i år for å stemme MOT de rødgrønne, men det blir ikke FRP.

  22. den 08 aug 2009 kl 14:27skeptisk

    Det er jo det som er problemet her.. alt blir så fælt og katastrofalt med frp sies det.. men man hører ingenting om hvordan dette skal skje… Det blir sånn "ekspert" synsing, uten å ha peiling…

  23. den 08 aug 2009 kl 14:29J B

    Dette er jo bare drittkasting. Det er vel sånn man må ty til når man ikke har noen sak.

  24. den 08 aug 2009 kl 14:32Mamma Mia

    Jeg vil også ha dokumentert hvor du finner brungrumset du skriver om. Er det også bare en løs påstand som bunner i at det ikke er politisk korrekt å være uenig i den norske innvandringspolitikken?__

  25. den 08 aug 2009 kl 14:37Kas

    Etter å ha lett og lett har jeg endelig funnet det. En side som sier sannheten! Fantastisk. Og enda bedre, den kommer med kommentarfelt, der FRPere og andre uvettige nek kan bevise sin dobbeltmoral. For mens "folk flest" (haha, folk fra Østfold & Sunnmøre, samt rikinger uten utdannelse og retarderte er vel egentlig ikke folk flest) forsvarer ytringsfriheten med nebb og klør på høyrevridde blogger, er alt som sies på sider som denne "galskap, sykt, latterlig" etc. Hør her, kjære FRP'ere: Hvis dere ikke liker at landet styres av folk som har lest annet enn Dan Brown og Donald (og VG på lørdager, kun sporten da men…), er dere mer enn velkomne til å ta med både katta og svigermor å flytte til Marbella.
    Og selv om denne artikkelen til tider kan virke som er skrevet med en smule affekt, er det vanskelig å argumentere for at den er full av feil.
    Et Norge som styres etter Frps program vil bety døden for alle som ikke er blond, 180 cm. høy, rik, kristen, egoist og dum. Og jeg er verken dum, blond eller kristen, så det kan jeg ikke la skje!

  26. den 08 aug 2009 kl 14:56Mamma Mia

    Enda en "saklig sosialist".

  27. den 08 aug 2009 kl 15:10Kas

    Hehe, har verken hevdet å være saklig eller sosialist. Jeg er vel sosialist (touchè), men saklig kommer jeg aldri til å være. Men det jeg er er ekstremt redd og sint. På grunn av at mennesker kan synke så dypt ned i fremmedfrykt og egoisme at de i det hele tatt vurderer å stemme FRP. Et land hvor menneskene er sånn vil jeg ikke bo i. Se på USA; selv om en stor hvit middelklasse lever livets glade dager er det mange millioner mennesker som verken kan ta vare på seg selv, barna eller gamle foreldre, fordi landet er så gjennomprivatisert at sykdom, fødsel etc. kan føre til at en mister jobben. Og som kjent, mister en jobben mister en helseforsikring. Og å leve uten helseforsikring i et land uten skikkelig offentlig helsevesen er umulig (med mindre en evner å holde seg selv og resten av familien frisk fra vugge til grav.) Det er derfor jeg syntes det er trist at så mange mennesker i Norge er villige til å ta rennefart og drite i alle andre, bare fordi en selv har det bra.

  28. den 08 aug 2009 kl 15:14Burt

    Herregud da Kas, er det mulig å være så trangsynt? "Et Norge som styres etter Frps program vil bety døden for alle som ikke er blond, 180 cm. høy, rik, kristen, egoist og dum". Frp har velgere og politikere fra alle klasser i dette landet, utlendinger og individer med forskjellige moralske og religiøse syn. Blir jo bare for dumt å sitte å skrive som du gjør. Litt usikker på hva du prøver å oppnå med det? Frp og Sv står langt fra hverandre i politisk syn, det vet alle. Men du må da for pokker ikke tro at noen av de 2 partiene ønsker å kjøre dette landet i dass?

  29. den 08 aug 2009 kl 15:18Burt

    "Bedre ble det ikke i Norge når Siv Jensen dro til Israel for å beskue ”Palestinske ødeleggelser” uten i det hele tatt å ha en kritisk tanke om det landet hun besøkte". Men når unge sv gjør det så er det helt greit? Fordi de er enige med deg?

  30. den 08 aug 2009 kl 15:19Kas

    Er fullstendig klar over at FRP ikke ønsker å kjøre landet i dass, men med en så uansvarlig politikk er jeg redd det blir resultatet. Og alle disse "velgere og politikere fra alle klasser i dette landet, utlendinger og individer med forskjellige moralske og religiøse syn" har en ting felles: De er egoister, og de tenker ikke langt nok frem i tid.

  31. den 08 aug 2009 kl 15:50Steffan J.

    Da vil jeg bare vise til det som står i FrPs valgprogram, nemlig at de ønsker å "justere ned egenandelstak 1 til 1500 kroner, fremfor en økning til 1780 kroner slik regjeringen har gjennomført".

    Så hvis du tenker på døden, i den mening at helsevesenet kommer til å bli helt "amerikanisert", og at det kommer til å bli kjempedyrt for vanlig folk, så er det totalt feil. Med FrP så blir billigere helsetjenester, kortere helsekøer pga. likestilling mellom offentlige og private (med regjeringen så har helsekøene økt med 20.000 per år).

    Så det er nesten så jeg vil si at det er færre som kommer til å dø pga. lange helsekøer med FrP i regjering, enn hvis den rødgrønne regjeringen får fortsette.

    Og jo, artikkelen inneholder for det meste med faktafeil..

  32. den 08 aug 2009 kl 16:43n0s

    Dette må være den mest ignorante samlingen av pisspreik noensinne.

    Hvorfor skal DIN moralisme hindre MIN rett til å kreve betalt for min tid? Jeg er ikke narkoman, jeg har full jobb og mentalt sterk. Jeg har ingen problemer med å la de jeg godkjenner, få lov til å låne kroppen min for en kort periode. Hvorfor skal DIN moralisme nekte meg dette?

    Aldri i hele menneskehetens historie, har et lovmesig forbud, løst ett eneste problem. Og de kommer heller aldri til å gjøre det. Det mennesket vil ha eller vil gi, kommer UANSETT hva fascistene (korporasjonseide) på tinget bestemmer, alltid til å bli etterspurt og tilbudt.

    Du kan gjerne velge å ikke prostituere deg, det er ditt valg. Men det er ikke nok for deg det.. Du ønsker at absolutt ALLE skal TVINGES til å leve som deg. Definisjonen av et diktatur.

    Dersom mine handlinger ikke *direkte* begrenser deg og dine valg, har du ingen rett til å bestemme over hva jeg gjør med mitt liv. Alt annet er totalitarisme.

  33. den 08 aug 2009 kl 16:51Steffan J.

    Hva er uansvarlig med den?

  34. den 08 aug 2009 kl 17:15Bernt

    Din dumme fjott som ikke skjoenner noen ting!

  35. den 08 aug 2009 kl 17:26n0s

    Er ikke akkutrat noe nytt at den gjengen dropper å sjekke fakta… Det går mot valg vet du, tiden da alle på venstresida går i gang med FRP-bashing, de inbiller seg at de skaffer flere velgere på den måten. Er velkjent taktikk det der, for å skjule dine egne feil, trenger du bare rope høyt nok om noen andre.

    Heldigvis er de så blokkerte i hodet at de ennå ikke har sett at alt de oppnår er å skaffe FRP flere velgere. Så for all del, fortsett drittkastinga mot FRP, jo lenger dere holder på på den måten, jo mer sannsynlig blir det at vi får en høyreorientert flertallsregjering etter valget. Tenk så mye vi DA kunne fått utrettet, da kan vi kort og godt drite i hele opposisjonen og tvinge gjennom nøyaktig hva vi vil.

  36. den 08 aug 2009 kl 18:24Mattias

    Yes da. Likte det du skrev: Så de som stemmer FRP må da dumme bjellesauer, lettlurte, kristenfanatikere eller nynazister.
    Du glemte forresten egoistiske rikinger.

  37. den 08 aug 2009 kl 18:48T J

    Neida de rødgrønne har nok ikke gitt meg eller andre noen Rols med sjåfør,og hva vi kan komme til å få med Frp i regjering er ikke noe å trakte etter.Når det gjelder kriminalitet vil den nok eksistere selv om dere får gjort Norge "rent og hvitt.Nakotika er ikke noe jeg har behov for og det er heller ikk noe som kom seilende inn med innvandrere heller.Nei ikke alle som stemmer Frp er nazzer men en del av de er det,det er måten man snakker om innvandrere på som er avslørende, det å beskrive en gruppe mennesker som mindreverdig søppel vitner ikke om et generelt postivt menneskesyn.Og du Mamma Mia hvorfor har du ikke noen argumenter er det derfor at du bare slenger dritt til meningsmotstandere.Legger inn en film som dere kan kose dere med,og sammenligne med S J omtale av muslimer,god fornøyelse.T J..http://video.google.com/videoplay?docid=-58494999...

  38. den 08 aug 2009 kl 18:49Eruhen

    Du sa det. De er dumme bjellesauer.

  39. den 08 aug 2009 kl 21:05Burt

    Frp omtaler ikke utlendinger som mindreverdig søppel, og har da virkelig ikke problem med utlendinger som kommer her fordi de trenger det eller fordi de ønsker å jobbe. Det som er saken er jo at det kommer veldig mange her til Norge som ikke har et like stort ønske om å gjøre noe som helst. Og en av grunnene til det er at Norge har rykte på seg for å være et fristed. Det bør settes visse grenser, og det er jo det Frp tar opp. Er jo ikke snakk om å stoppe all invandring. Men samtidig er det jo tåpelig å ta inn folk hvis vi ikke har noen plass å huse de, det har jo vært et problem de siste årene. Få de nødvendige fasilitetene på plass først, og vær litt mere kritisk til hvem som kommer inn.

  40. den 08 aug 2009 kl 21:08Jens

    - Jeg vil heller lede et parti som ivaretar brede lønnstakergruppers interesser, enn å stå for en politikk som landets mest velstående ser seg tjent med, sier Stoltenberg

    Dette er utdrag fra retorikke som Stoltenberg bruker for å forsøke å få vanlige hardtarbeidende lønnstakere i Norge til å stemme på AP eller den rødgrønne regjeringen.

    1. De ønsker å sirkre det private næringsliv bedre rammevilkår en det den rødgrønne regjeringen gir. Dette fordi det private næringslivet er det som bidrar med netto skatteinntekter til staten som igjen sikerer en langsiktig velferd.
    2. De ønsker som frivillige givere å bidra til å utgjeven den enorme forskjellen det blir av tilgjengelige midler til å drive valgkamp med, etter at pampene i LO bruker enorme summer på den rødgrønne regjeringen sin valgkamp. Det må for selv den rødeste velger være forståelig vel ? Medlemmene i LO stemmer på alle partier, faktisk 20 – 25 % stemmer Frp om jeg ikke tar feil. Hvordan kan det da sitte pamper i LO som også sitter i sentralstyret i AP og bestemme hvordan medlemmenes penger skal fordeles til politiske partier.

  41. den 09 aug 2009 kl 03:08redax

    Det viktige her er å ikke glemme perioden 1040-1945.

  42. den 09 aug 2009 kl 02:17redax

    Men hva har det direkte med artikkelens innhold å gjøre? Fakta etterlyses.

  43. den 09 aug 2009 kl 02:18redax

    Du vet selv hvilke inntrykk Siv Jensen brakte tilbake. Og for ordens skyld: Hennes fotsåler rørte ALDRI palestinsk grunn.

  44. den 09 aug 2009 kl 02:19redax

    Vennligst begrunn din påstand.

  45. den 09 aug 2009 kl 02:20redax

    Svar: Den nesegruse kritikkløse beundringen for republikanerne. Samt FrPs valgprogram og prinsipprogram.

  46. den 09 aug 2009 kl 02:22redax

    For all del: Selg kroppen din. Ulempen med å ha aksept for det er ay du samtidig sier ja til menneskehandel og slaveri. Jentene fra Albania og Nigeria er eksempler nok på det. Det er ikke lengre snakk om valg. Hvis valget er å bli solgt fremfor at familien din utslettes, d a velger du å bli solgt. Slik er verden.

  47. den 09 aug 2009 kl 02:23redax

    Steffan: Vennligst begrunn og dokumenter,

  48. den 09 aug 2009 kl 02:24redax

    Og hva mener du med det? Kvalitative og kvantitative fakta, takk?

  49. den 09 aug 2009 kl 02:25redax

    Og hva mener du med det?

  50. den 09 aug 2009 kl 02:26redax

    FrPs prinsipprogram og Siv Jensens hang til å delta i republikanernes valgvake sier ALT om dette.

  51. den 09 aug 2009 kl 02:27redax

    Vennligst begrunn og dokumenter.

  52. den 09 aug 2009 kl 02:30redax

    skeptisk: Hvis du klarer å tegne en rett strek mellom to punkter finner du svaret.

  53. den 09 aug 2009 kl 02:31redax

    Gregor: Og hvorfor det? Kan du beskrive hvorfor? Nei, jeg tenkte meg det.

  54. den 09 aug 2009 kl 02:38redax

    Trygdesystemet vårt vil bryte sammen. Det samme vil alle sosiale sikkerhetsnett velferdsstaten har bygd opp i løpet av de siste 60 år. Skolesystemet vil bryte ned, det vil kun bli de bemidlede som får råd til utdannelse. Arbeidsledige vil stå uten støtteordninger. Barnehager blir kun tilgjengelig for de som kan betale. Og blir du syk, er det verst for deg hvis du ikke har tegnet en dyr helseforsikring. Akkurat som i USA. Og dør du, bør du pinadø ha satt av penger til å dekke gravferden, hvis du ikke vil ha en anonym billig grav i Sverige, slik det nå skjer i Tyskland.
    Norge er ett av få land som har betalt sine bidrag til FN. Vi er også kjent som en upartisk forhandler i fastlåste situasjoner. Denne respekten har det tatt årtier av dyktig diplomati å oppnå. Med FrPs politikk stilles Norge tilbake til steinalderen. Hva gjelder økonomi: Hva har skjedd det siste året med verdens markedsøkonomi? (altså: alle liberaleres ønskedrøm)- Den har spilt totalt fallitt. Hadde det ikke vært for statlige intervensjoner i tusen milliardersklassen hadde verdensøkonomien kollapset helt.

  55. den 09 aug 2009 kl 02:41redax

    FrP=liberalisme. Liberalisme=republikanisme. For å si det enkelt: Take a look over there. Der ser du Sivs våte drømmer, riktignok under hardt press, men fremdeles pur levende. Vil du leve i et slikt samfunn? Har du råd til det? har du råd til at naboen og dine venner lever i det?

  56. den 09 aug 2009 kl 02:46redax

    Men har du ikke forstått at FrPs mål er å avskaffe grunnlaget for finansiering av det offentlige? Det offentlige eksisterer på grunnlag av skatter og avgifter. De pengene som da blir igjen vil ikke FrP bruke på syklinger, men på å ruste opp.

  57. den 09 aug 2009 kl 02:48redax

    Pampene i LO velges. De ansettes ikke. Det er flertallet av de ansatte som velger. Det er slik demokratiet fungerer.

  58. den 09 aug 2009 kl 02:50redax

    Men hvordan er dette et innlegg som falsifiserer påstandene i artikkelen?

  59. den 09 aug 2009 kl 02:50redax

    Så forklar da!

  60. den 09 aug 2009 kl 07:53Burt

    "Du vet selv hvilke inntrykk Siv Jensen brakte tilbake. Og for ordens skyld: Hennes fotsåler rørte ALDRI palestinsk grunn". Fotsålenes hennes rørte aldri palestinsk grunn fordi hun ikke dro til palestina, nokså enkel forklaring. Og ja, jeg vet utmerket godt hvilke inntryk hun brakte tilbake, og jeg er fullstendig enig med hu. Og det er det heldigvis mange her i Norge som er. Må nesten bare akseptere at sv og rødt er i mindretall her i Norge sammenlignet med disse "ekstreme" høyrefolka.

  61. den 09 aug 2009 kl 09:00Stig

    Håper aldrig frp kommer til makten i Norge, har sett lignende partier med makt i andre land og det har alltid gått galt og da spesiellt for vanlige folk med lav eller normal inntekt.
    En annen sak er Siv's og frp's valg av side i Israel/Palestina saken, dette er bare kvalmt og viser jo bare at de
    fører en uansvarlig og impulsiv politikk.
    Frp er farlig for Norge og må aldrig få makt.

  62. den 09 aug 2009 kl 09:02Hanne E. Donovan

    Du er en sosialist og din artikkel bare tull.

    Du og resten av de liberale i dette landet lager meg kvalm!

  63. den 09 aug 2009 kl 12:25redax

    Og nettopp derfor brakte hun et uhildet inntrykk av konflikten? Tok hun opp folkerettsstridige handlinger som massedrap på sivile, etnisk rensing, “bosetting” på okkupert land, blokader, hemmelig fengsling og tortur?
    Det er fryktelig trist å høre at noen verdsetter boikott av FN-resolousjoner, forbrytelser mot menneskeheten og krigsforbrytelser i 2009.

  64. den 09 aug 2009 kl 12:27redax

    Hva er tull? Kan du vise til hva som er tull? Og liberale, vel, det er vel akkurat DET FrP er.
    Og man lager ingen kvalm. Man gjør noen kvalm.

  65. den 09 aug 2009 kl 12:30Burt

    Har du i det hele tatt lest teksten på det du linker til? Står rimelig klart og tydelig at den turen hun skulle på ikke hadde noe med konflikten å gjøre. Var ikke det som var poenget med den turen, men noen inntryk får man jo selvfølgelig med seg.

  66. den 09 aug 2009 kl 12:33Burt

    Og når du kommer med sånt som "Det er fryktelig trist å høre at noen verdsetter boikott av FN-resolousjoner, forbrytelser mot menneskeheten og krigsforbrytelser i 2009", da gidder jeg ikke ta meg tid til å være med på diskusjonen lenger. Noe så usaklig.

  67. den 09 aug 2009 kl 13:39redax

    Men det er jo den reelle politikken som føres av landet FrP forsvarer blindt. Da skrev jo at du er fullstendig enig med henne.

  68. den 09 aug 2009 kl 14:52n0s

    Vel vel, er ikke så overrasket over responsen din, du og dine, 'kamerater' (er vel en beskrivelse dere liker assosiasjonene av) der dere sitter med trynet begravd i Maos lille røde, det kommunistiske manifest og mein kampf, der dere henter inspirasjon til politikken og meningene deres fra. Så dypt begravd i denne politiske perversiteten kalt sosialisme/kommunisme/fascisme (moderne totalitarisme, som SV, AP, SP og en del andre "partier" i norge er tilhengere av, henter sine politiske arbeidsmetoder fra Stalin, Mao og Hitler) at dere har mistet kontakten med den virkelige verden for lenge siden.

    Hvorfor er det så slik at Afrikanske slavehandlere finner det lønnsomt å sende sine slaver hit til Norge for å arbeide? Jo, fordi det lønner seg. Her i Norge har vi jo lover som gjør at man blir kriminalisert av å avtale en pris for en seksuell tjeneste. Dette gjør at de ser et stort udekt marked som de kan fylle så lenge forbudet finnes og denne etterspørselen kke kan mettes med lokal arbeidskraft. UANSETT hva slags totalitært despotlovverk dere finner på vil det ABSOLUTT ALLTID være mennesker som er villig til å betale for sex og det vll alltid være de som ønsker å tilby det. At det finnes mennesker som prøver å utnytte dette, er faktisk ikke godt nok argument for å nekte meg mitt frie valg.

    Opprett bordeller med krav til fast ansatt vakttjeneste og helsetjeneste, med daglige statlige kontrollører med strenge krav til renslighet. Beskatt denne driften og finansier tjenestene rundt ordningen med disse skattepengene. Øremerk absolutt alle inntjente skattekroner til å skjerpe vakthold i gatene og kontroll med grenseovergangene. Det er faktisk ikke så innviklet.. Tar du bort markedet for den avskyelige menneskehandelen som dere på venstresida er med på å opprettholde, tar du også bort den økonomiske motivasjonen disse slavehandlerne har for å drive. Dette har man ekstremt gode erfaringer med fra andre land som har prøvd ut denne modellen.

    Forbud og straff fungerer ALDRI som dere totalitære fascister tror det gjør. Dersom et menneske ønsker noe, vil de ALLTID finne en måte å få tak i det på, uansett hva slags gulag du og dine kamerater i polittbyrået bestemmer skal opprettes.

    Straff fungerer ikke. Noensinne.

    Men men, skal vel kanskje ikke forvente at en fascist som deg ser noen annen reaksjonsform enn å lange ut med sine klamme ondskapsfulle fingre for å straffe. Heldigvis er slike som deg en utdøende rase, liberalisme og Frihet er konsepter som er på frammarsj og snart er dinosaurer som deg en utdødd art.

  69. den 09 aug 2009 kl 16:45redax

    Det var litt av en tirade. Men dine antatte sammenhenger i politisk idehistorie er en smule skjøre, for å si det vagt. Sosialdarwinisme, som du her beskriver skjønnheten i, det er ren og pur fascisme.
    Ideen om bordeller er ganske morsom. En lignende praksis finnes i Tyskland og Nederland. Det kunne kanskje fungert i Norge også. Og naurligvis er det umulig å forby kjøp og salg av sex. Det har skjedd siden vi svingte oss ned fra trærne. Ulempen er at det er alt fra vanskelig til umulig å finne ut om sexselgerne utfører yrket av eget valg eller er tvunget dit. Så lenge det risikomomentet ikke kan verifiseres eller falsifiseres bør et moderne samfunn med anstendighet forsikre seg mot å legalisere eventuell menneskehandel.
    Og du? Det går an å ha et kritisk og våkent blikk mot midtøstenkonflikten og det vedvarende overgrepet mot Palestinerne uten å være kommunist. En av våre mest våkne og skrapeste kritikere heter Kåre Willoch, og han er definitivt ingen kommunist.

  70. den 09 aug 2009 kl 19:31Mamma Mia

    Slenger jeg dritt? Jeg etterlyser bare dokumentasjon på det påståtte brungrumset. men det er visst vanskelig å finne.Synes ikke dine argumenter holder en slik standard at de er verdt å svare på.

  71. den 10 aug 2009 kl 16:06n0s

    Helt vanlig retorikk fra absoluttistiske og hjernevaskede despoter. Er du ikke enig med meg er du selvsagt en av fienden… Viser jo litt om hvor fullstendig bak alle vegger redax og hans medfascister er.

  72. den 18 aug 2009 kl 21:09websen

    Et helt fantastisk innlegg – du har uten tvil forstått dette 100%!!

    Men samtidig til alle: Pass på at ikke liberalisme blir sammenliknet med sosialliberalismen som venstre står for: http://no.wikipedia.org/wiki/Sosialliberalisme

    Liberalisme når det gjelder personlig frihet er absolutt veien å gå. Men når det gjelder økonomien, må kapitalismen få utfolde seg – samtidig må man passe på at enkelte områder bør være under kontroll så det ikke blir slik som republikanerne har stelt i stand med verdensøkonomien med sine råtne lån.

  73. den 18 aug 2009 kl 20:40websen

    Et helt fantastisk innlegg!!

    Du har uten tvil forstått dette 100%. Du har kanskje sett denne allerede? http://www.youtube.com/watch?v=goQajNcG39s

    Men samtidig til alle: Pass på at ikke liberalisme blir sammenliknet med sosialliberalismen som venstre står for: http://no.wikipedia.org/wiki/Sosialliberalisme

    Liberalisme når det gjelder personlig frihet er absolutt veien å gå. Men når det gjelder økonomien, må kapitalismen få utfolde seg – samtidig må man passe på at enkelte områder bør være under kontroll så det ikke blir slik som republikanerne har stelt i stand med verdensøkonomien med sine råtne lån!

  74. den 18 aug 2009 kl 20:40websen

    Et helt fantastisk innlegg!!

    Du har uten tvil forstått dette 100%. Du har kanskje sett denne allerede? http://www.youtube.com/watch?v=goQajNcG39s

    Men samtidig til alle: Pass på at ikke liberalisme blir sammenliknet med sosialliberalismen som venstre står for: http://no.wikipedia.org/wiki/Sosialliberalisme

    Liberalisme når det gjelder personlig frihet er absolutt veien å gå. Men når det gjelder økonomien, må kapitalismen få utfolde seg – samtidig må man passe på at enkelte områder bør være under kontroll så det ikke blir slik som republikanerne har stelt i stand med verdensøkonomien med sine råtne lån!

  75. den 18 aug 2009 kl 20:40websen

    Et helt fantastisk innlegg!!

    Du har uten tvil forstått dette 100%. Du har kanskje sett denne allerede? http://www.youtube.com/watch?v=goQajNcG39s

    Men samtidig til alle: Pass på at ikke liberalisme blir sammenliknet med sosialliberalismen som venstre står for: http://no.wikipedia.org/wiki/Sosialliberalisme

    Liberalisme når det gjelder personlig frihet er absolutt veien å gå. Men når det gjelder økonomien, må kapitalismen få utfolde seg – samtidig må man passe på at enkelte områder bør være under kontroll så det ikke blir slik som republikanerne har stelt i stand med verdensøkonomien med sine råtne lån!

  76. den 16 sept 2009 kl 10:04lol

    Jævla kommunist!

Kommenter

  Tagger :